Strona główna > Optymalizacja pracy > 5 podstawowych etapów usprawniania pracy w księgowości – cz IV – rozliczenia firmowe, czyli jak nie wysyłać takich samych maili

Pracownicy biur rachunkowych w ciągu miesiąca wysyłają setki podobnych maili. Wykonują setki podobnych telefonów. Kontaktują się z klientami co najmniej trzy razy w miesiącu – przy okazji rozliczeń ZUS, podatku dowodowego oraz VAT. Jak ograniczyć wysyłanie wciąż tych samych wiadomości?

Praca w księgowości w kilku podstawowych cyklach

Wszystkie biura rachunkowe pracują według miesięcznego, podobnego schematu. Cyklicznie, w określonym terminie pracownicy biur rachunkowych przyjmują ważną dokumentację od obsługiwanych firm i zajmują się rozliczaniem z ZUS i innymi urzędami.

Z tego też powodu księgowi każdego miesiąca otrzymują od klientów powtarzalne, podobne maila związane z rozliczeniem z ZUS, wynikami finansowymi, budżetem firmowym.  Przeglądanie tych maili i odpowiedź na nie zajmuje dużo czasu.

Usprawnianie komunikacji i wysyłki maili z informacją podatkową i ZUS

Bardzo ważny jest dobry kontakt na linii klient – księgowy. Coraz więcej biur rachunkowych chroniąc się przez wysyłanie wciąż tak samo brzmiących maili korzysta ze specjalnych aplikacji  - maile do klienta wysyłane są automatycznie w odpowiednim terminie.

Warto korzystać między innymi z aplikacji Saldeo. Mechanizm jej działania jest bardzo prosty – księgowy  wysyła poprzez aplikację informacje do płatnika dotyczące rozliczeń VAT, PIT, ZUS, wzory niezbędnych dokumentów. Aplikacja automatycznie weryfikuje dane firmy. Analizy są dostępne dla firmy po zalogowaniu się w specjalnym systemie. Klient może odczytywać wszystkie wyniki poprzez tabele wynikowe, wykresy itd.  Właściwe rozliczenie poprzez program przedstawia film: https://www.youtube.com/watch?v=WFz4kKf6gjg.

Biuro rachunkowe – usprawnienie pracy

Firmy, które korzystają z aplikacji Saldeo znacząco przyspieszają pracę całego zespołu. Wszystkie procesy odbywają się sprawniej, a klienci mają łatwy dostęp do wszystkich rozliczeń oraz danych.  Aplikacja ta jest bardzo łatwa w obsłudze – klient wszystkie informacje ma podane w jasny i przejrzysty sposób. Każdy błąd natychmiastowo jest weryfikowany i poprawiany. Księgowi mają posegregowane wszystkie dane i wiedzą, które pliki zostały już przesłane do klientów, a które nie.